Ești special!

//Ești special!

Ești special!

Tu, cel care citești acest articol!

Te-ai întrebat vreodată: de ce în reclame TU ești special?! Tu și problemele tale sunt cele care contează pentru ei (și pentru vânzările și profitul lor).

O.K., nu zic, astfel că nu ai fi special și că problemele tale nu sunt importante și vital a le găsi rezolvare, ci aduc, aici, în discuție, nevoia egou-lui de a fi glorificat.

Ce vreau să îți zic este că, în reclamele în care se promovează creditele de nevoi personale (dar, nu numai, însă este un blog despre educație financiară ) TU ești cel căruia vor să i se îndeplinească toate dorințele și, cum altfel decât rapid (și cu cât este necesară o sumă mai mare, cu atât mai bine) și, chiar,  fără adeverință de salariu.

Dacă în școală, nevoia egou-lui de a fi glorificat nu era satisfacută, atunci, se găsesc cei care fac marketing să te pună în valoare. Tu, pentru că ești special, îți vor garanta cea mai avantajoasă dobândă la creditul tău și îți vor da, chiar, și banii pe loc, fără alte garanții; numai cu buletinul. Fiind special, ai nevoie rapidă de banii pe care nu îi ai, pentru a îți îndeplini acele dorințe ce îți conferă și mai multă satisfacție (ție și Ego-ului tău).

Ego-ul tău va fi satisfăcut dacă ceilalți vor vedea că ai bani să pleci în vacanțe ”de lux”. De asemenea, dacă te-ai întors din vacanță și nu mai ai bani pentru cheltuielile cotidiene, ”coșul zilnic”, ego-ul va fi satisfăcut să găsească, la întoarcere, alți bani de cheltuit. Fiind special, toate nevoile tale sunt ”speciale” și vor avea nevoie de bani pentru a fi realizate. Banii vor veni mulți și rapid dintr-un credit de nevoi personale dacă nu te-ai restrâns, până acum, cu cheltuielile și, dacă, până acum, nu i-ai dat ego-ului tău alte momente pentru a fi satisfăcut, fără cheltuială, iar banii să îi fi economisit întru perspectiva de viitor.

Pun pariu că ego-ul tău ar fi satisfăcut și dacă, pentru scurt timp, ar beneficia de o plimbare în aer liber; în aerul liber din cel mai apropiat parc, alături de persoana iubită/copil/familie, pentru ca ulterior, pe o perioadă lungă, să ai banii necesari să faci o vacanță plăcută ție și familiei sau să ai banii necesari studiilor copiilor, în străinătate. Ori poate ego –ul tău va suferi profund dacă la bătrânețe vei folosi banii economisiți pentru o croazieră?!

Cei de la marketing pompează în reclamele lor nevoia ego-ului de a fi satisfăcut, și, pentru că își doresc să le crească vânzările, apelează la strategii de influențare, bazându-se pe dorințe și pe acum și aici, pe prezent. Vânzările lor nu au de așteptat. Sună acum sau vino acum la ghișeul celei mai apropiate sucursale pentru a îți lua banii (solicitați ca împrumut).

Întreaga viață funcționează pe faptă, răsplată și recompensă.

Fapta – acțiunea ta de a te deplasa la ghișeu pentru a îți ridica banii solicitați ca împrumut îți aduc recompensa: nevoia satisfacerii ego-ului. Aceeași faptă, a ta, de a te deplasa la ghișeu pentru a îți ridica banii solicitați ca împrumut aduc băncii recompensa: dobânzi (8 – 14%) la banii ce ți-au împrumutat.

De asemenea, aceeași faptă, a ta, de a te deplasa la ghișeu pentru a îți ridica banii solicitați ca împrumut, îți aduc o recompensă, ce nu e tocmai binevenită pentru buzunarul tău: dobânzi (8-14%) pe care le scoți din buzunar luni la rând (între 12 și 60) pentru banii luați o dată și, evident, cheltuiți imediat. Aceeași faptă, a ta, de a te deplasa la ghișeu pentru a îți ridica banii solicitați ca împrumut aduc băncii recompensa, binemeritată, pentru ei și strategia lor de marketing, de plus 8% până la 14% dobânzi la banii ce ți-i au împrumutat. O recompensă, aici, cu sensul de consecință reprobabilă nu există. Ei, respectiv banca nu va pierde de pe urma faptului că îți oferă bani. Niciodată nu va regreta faptul că ți-au oferit o sumă de bani ca împrumut, întrucât banca și – i va recupera.

Deși poate că ai spune că există posibilitatea ca banca să piardă, în ceea ce privește o sumă de bani împrumutată unei persoane care nu are venitul necesar ca să restituie banii împrumutați, te înșeli. Această situație de nerestituire este foarte puțin probabilă, întrucât costurile  unui credit de nevoi personale (vezi articolul: ”Cum funcționează un credit de nevoi personale” – link blog Laurentiu Mihai) ajută banca să recupereze banii împrumutați. Chiar costul AEGRM suportat de client, oferă băncii posibilitatea opririi conturilor de economii existente pe numele contractantului sau oprirea pe bunurile valorice ale acestuia. Astfel, banca nu va pierde. Cel care este special, într-o astfel de situație ești chiar tu, care pierzi, cu timpul, plătind ratele pentru un credit contractat în scopul satisfacerii unei dorințe – nevoi de moment.

Ești special! (Tu, cel care citești acest articol!)

Ești special pentru că citești acest articol al blog-ului Psihologia banilor, pentru că alegi să te informezi, pentru că citești despre educația financiară și dezvoltarea personală; aspecte care nu sunt vehiculate în școală ori la televizor. Ești special și dacă alegi să filtrezi informația și să te auto-controlezi, să îți conștientizezi nevoile și prioritățile în viață.

Nu îți pot dori decât: Succes în conștientizarea banilor

Ti-a plăcut articolul, spune-le și altora  pe  Facebook  si  Linkedin! Multumesc!

Sursa imagine//www.findagrave.com/Pat Harrington, Jr.

By | 2017-11-19T11:30:49+00:00 November 19th, 2017|Financiar|1 Comment

About the Author:

One Comment

  1. julia November 30, 2017 at 3:49 pm - Reply

    Foarte interesant articolul, multumesc

Leave A Comment

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial