Fluturii tăi zboară în formație?

//Fluturii tăi zboară în formație?

Fluturii tăi zboară în formație?

Ați auzit și voi, poate, că majoritatea oamenilor de afaceri de succes din America nu au studii superioare, nici măcar nu au terminat liceul. Poate ați citit și voi, ca și mine, cartea lui Brian Tracy, ”Schimbând gândirea, îți schimbi viața” și ați găsit acest studiu. Nu v-a intrigat?

Pe mine acest studiu, mai exact rezultatele acestui studiu m-au intrigat, deoarece am trăit într-o familie care a pus accent pe a învăța, a merge la școală, pentru că ”numai astfel poți deveni cineva”; am trăit într-o familie în care trebuia să învăț pentru a putea să am o slujbă bine plătită.

Brian Tracy, în cartea sa, afirmă că, cu toate că nu au urmat un nivel înalt de școlarizare, acești oameni de afaceri de succes din America dețin ceva ce nu mulți oameni dețin, și anume: gestionarea nevoilor, un nivel înalt al aspirației înspre reușită și la ei ”fluturii zboară în formație”.

Oamenii de afaceri de succes își gestionează nevoile; ei nu cheltuie mai mult decât au nevoie, ei analizează o oportunitate (dacă pentru ei, chiar, reprezintă o oportunitate, pentru că oportunitatea nu este general valabilă; oamenii au cunoștințe diferite, abilități, competențe, capacități diferite și, de aceea, ceea ce este bine pentru un om, nu este neapărat bine și pentru altul), își fac un buget și îl urmaresc întocmai; analizează contexte și oameni.

Oamenii de afaceri de succes au un nivel înalt al aspirației înspre reușită. Aspirația înspre reușită este sinonimă cu legea atracției și a gândirii paranoicului pe invers. Acești oameni de succes sau cu bani (cum sunt numiți de majoritatea populației) gândesc că succesul pe care și-l doresc pentru afacerea lor, pentru viața lor profesională îl vor obține. Tot, ceea ce întreprind, fac pentru a-și realiza obiectivele, respectiv target-ul dorit, iar întreg Universul conclucrează înspre realizarea dezideratului propus.

Oamenilor de afaceri de succes, din studiul publicat de Brian Tracy, ”fluturii le zboară în formație”; ”fluturii” reprezentând emoțiile. Afaceriștii de succes manifestă o capacitate mare de gestionare a emoțiilor înspre reușită. Inteligența emoțională este foarte importantă în obținerea succesului, întrucât inteligența academică se diminuează odată cu vârsta de 20 ani (afirmă specialiștii în domeniu), în schimb, inteligența emoțională nu este fixă, ci beneficiază de ascensiune de-a lungul vieții, în funcție de experiențele personale.

Oamenii care au bani (nu care, neapărat, sunt bogați) își setează un nivel scăzut al cheltuielilor și, în bugetul lor, prevăd realizarea nevoilor sau cheltuielilor fixe, pentru a mai avea parte de economii pentru siguranța și confortul, psihologic și financiar, personal.   Nivelul înalt al aspirației înspre reușită  este determinat de felul în care gândim. Dacă gândim și credem, totodată, că nu avem noroc, nu merităm bani sau că nu vom avea niciodată succes; gândim la ”nivel mic” sau dacă considerăm că există oameni ”care se nasc bogați” ori cărora li se întâmplă numai lucruri bune, iar noi facem parte din cealaltă categorie: a oamenilor care niciodată nu li se întâmplă nimic bun, atunci chiar nu atragem nimic bun în viața noastră – legea atracției universale. Așa cum gândește un paranoic: că toată lumea complotează împotriva lui; omul cu succes gândește că toți oamenii îl iubesc, că este un om bun și va fi recompensat, la un anumit moment dat, pentru că și el ajută și face bine celorlalți, iar prin legea compensației, va primi; gândirea paranoicului pe invers, îl ajută pe omul de succes să atragă asupra sa numai momente și oameni favorabili dezvoltării sale.

Cei care sunt ”dresori” cu viața lor, care își dresează gândurile, ca acestea să nu le saboteze succesul și, cei care își determină emoțiile, ”fluturii să zboare în formație”, beneficiază de bogățiile, resursele acestei lumi; resurse nelimitate. Resursele nelimitate sunt accesibile oamenilor care își înfrânează, însă nu cărora își reprimă emoțiile, ci acelor care își acceptă un eșec; care învață de pe urma greșelilor proprii sau ale altora.

Emoțiile sunt atât pozitive, cât și negative. Și emoțiile negative au rolul lor, iar cei care fac ca ”fluturii să zboare în formație” își acceptă și aceste emoții și le determină să meargă în aceeași direcție: înspre succesul lor. Câți dintre voi nu cunoașteți oameni cărora să le fi fost frică să vorbească în public, spre exemplu, iar acum sunt cei mai buni speakeri? Ei (s-)au studiat și au făcut ca, ceea ce ar reprezenta un minus, pentru acțiunea lor să devină un plus; tocmai motorașul către succes. În loc să lase frica să îi stăpânească, au studiat proveniența fricii, ceea ce înseamnă pentru ei să nu lase frica să ”își facă de cap”. Pentru că și-au propus să obțină acel rezultat: să țină o prezentare în public, pentru a își face cunoscută ideea, produsul muncii sale, atunci au lucrat cu ei și au determinat să nu lase partea irațională (emoțiile) să le dejoace planul, să le stea în calea fericirii și a succesului.

Emoțiile pot dejuca și planul de a înfrânge gestionarea nevoilor.  Fericirea, de scurtă durata, de a îți cumpăra un obiect de cosmetică ori de vestimentație, face să dejoace planul de a gestiona bugetul personal, a cheltuielilor extra. Este mai important să fii fericit/ă pentru că ți-ai cumpărat un obiect sau că obții ceea ce ți-ai dorit: succesul; succesul de a avea bani pentru a îți dezvolta afacerea, de a avea 1.000.000 de euro la vârsta pensionării sau bani pentru o casă de vacanță? Deși, poate, ți se pare greu că prin gestionarea emoțiilor, a nevoilor și gândirii înspre reușită nu poți strânge 1.000.000 la vârsta pensionării, poți găsi în cartea: ”Cât ai cheltuit pe asta?”, scrisă de Natalie H. Jenkins, Scott M. Stanley, William C. Bailey și Howard J. Markman, că numai gestionarea nevoilor, trăirea sub nivelul posibilităților i-a făcut să ajungă milionari, pe niște oameni, deși aveau un venit mediu; trăirea sub nivelul posibilităților însemnând a locui într-o casă mai mică, ușor de întreținut, o mașină care să nu fie nouă și un standard satisfăcător de viață (cumpărături în perioada reducerilor).

Dacă nu ești de acord cu ultimul studiu, atunci privește, te rog, în jurul tău și realizează o analiză a conștientizării realității.

Urmărește-mă, căci am pregătite niște articole despre consum și conștientizarea manipulării consumatorilor!

Până atunci: Succes în conștientizarea banilor!

P.S.: Cu drag, te aștept să îmi fii alături, în continuare, în călătoria mea în lumea finanțelor și a pshihologiei!

Dacă ți-a plăcut articolul, spune-le și altora!

By | 2017-07-02T11:34:45+00:00 July 2nd, 2017|Financiar|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial