(Tu, cel care citești acest articol!)

Te-ai întrebat vreodată: de ce în reclame TU ești special?! Tu și problemele tale sunt cele care contează pentru ei; pentru vânzările și profitul lor.

Nu zic, că nu ai fi special și că problemele tale nu sunt importante, doar că vreau să scot în evidență nevoia egou-lui de a fi glorificat.

Ce vreau să îți zic este că, în reclamele în care se promovează creditele de nevoi personale (dar, nu numai, însă este un blog despre educație financiară J) TU ești cel căruia vor să i se îndeplinească toate dorințele și, cum altfel decât rapid (și cu cât este necesară o sumă mai mare, cu atât mai bine) și, chiar,  fără adeverință de salariu.

Nevoia de a fi special și banii implicați în acest joc 

Dacă în școală, nevoia egou-lui de a fi glorificat nu era satisfacută, acum, se găsesc cei care fac marketing să te pună în valoare.

Tu! Doar tu ești special și alte milioane de oameni ca tine. Tu ești cel căruia i se garantează cea mai avantajoasă dobândă la credit și doar ție îți vor da banii rapid și sigur, fără alte garanții; numai cu buletinul. Fiind special, ai nevoie rapidă de banii pe care nu îi ai, pentru a îți îndeplini acele dorințe care îți conferă și mai mare satisfacție (ție și Ego-ului tău).

Ego-ul tău va fi satisfăcut dacă ceilalți vor vedea că ai bani să pleci în vacanțe ”de lux”. De asemenea, dacă te-ai întors din vacanță și nu mai ai bani pentru cheltuielile cotidiene, ego-ul va fi satisfăcut să găsească, alți bani de cheltuit. Fiind special, toate nevoile tale sunt ”speciale” și vor avea nevoie de bani pentru a fi realizate. Banii vor veni mulți și rapid printr-un credit de nevoi personale. Nu este nicio problemă dacă nu te-ai încadrat în buget și nu ți-ai restrâns chetuielile. Un om special cum ești tu nu trebuie să aibă grijă de banii lui, ci doar de el și de realizarea dorințelor lui.

Pun pariu că ego-ul tău ar fi satisfăcut și dacă, pentru scurt timp, ar beneficia de o plimbare în aer liber alături de persoana iubită numai ca să dispună de posibilitatea financiară de a își întreține adecvat familia pe termen lung. Să aibă bani pentru vacanțe de lux, pentru siguranță și independență financiară, pentru susținerea studiilor copilului și a unui standard ridicat de trai, fără grija banilor pe care îi are de rambursat. Ori poate ego –ul tău va suferi profund dacă la bătrânețe va avea bani în cont, doar pentru a se bucura de croaziere de lux?!

Oamenii de marketing pompează în reclamele lor nevoia ego-ului de a fi satisfăcut. Și, pentru că, își doresc să le crească vânzările, apelează la strategii de influențare, bazându-se pe dorințele de acum și aici. Vânzările lor nu au de așteptat. Sună acum sau vino acum la ghișeul celei mai apropiate sucursale pentru a îți lua banii (solicitați ca împrumut).

După faptă și răsplată

Întreaga viață funcționează pe baza acțiunii și a consecințelor. Acționăm și primim o răsplată, fie acum, fie mai târziu, însă ea va fi plătită.

Acțiunea ta de a împrumuta bani îți aduce recompensa: satisfacerii ego-ului. Aceeași faptă îți aduce pe termen lung dobânzi pe care le vei plăti băncii pentru banii împrumutați: între 8 și 14%, dobândă acumulată la dobândă.  Banca nu va pierde de pe urma faptului că îți oferă bani. Niciodată nu va regreta faptul că ți-au oferit o sumă de bani ca împrumut, întrucât banca și – i va recupera. În schimb tu, cel mai probabil, vei regreta.

Deși poate că ai spune că există posibilitatea ca banca să piardă, în ceea ce privește o sumă de bani împrumutată unei persoane care nu are venitul necesar să o restitui, te înșeli. Această situație de nerestituire este foarte puțin probabilă, întrucât costurile unui credit de nevoi personale (vezi articolul: ”Cum funcționează un credit de nevoi personale” – link blog Laurentiu Mihai) ajută banca să recupereze banii împrumutați. Chiar costul AEGRM suportat de client, oferă băncii posibilitatea opririi conturilor de economii existente pe numele contractantului. Astfel, banca nu va pierde. Cel care este special, într-o astfel de situație, ești chiar tu, care pierzi. Odată cu trecerea timpului pierzi, plătind ratele pentru ceva ce deja nu mai ai.

Dacă ți-ai cumpărat o mașină pe credit, după cinci ani, când abia o termini de plătit, ea nu mai are demult o cotație bună pe piață. După cinci ani, în general, mașina trebuie schimbată. Ai plătit cât pentru aproape două mașini, dar trebuie să îți cumperi o alta. Alți bani, altă distrație! Dar, cel puțin, ți-ai valorizat ego-ul. El a fost cel mai câștigat din toată această ”afacere”. Și banca. La ea te vei întoarce pentru a îți da bani împrumut pentru o nouă mașină. Prietenii te vor admira. Îți vei face mai mulți prieteni și vei fi stimat. Însă, cu ce preț? Merită?

Ești special! (Tu, cel care citești acest articol!)

Ești special pentru că citești acest articol al blog-ului Psihologia banilor, pentru că alegi să te informezi, pentru că citești despre educația financiară și dezvoltarea personală; aspecte care nu sunt vehiculate în școală ori la televizor. Ești special și dacă alegi să filtrezi informația și să te controlezi. Este nevoie să îți conștientizezi nevoile și să îți stabilești prioritățile în viață. Este nevoie să te cunoști: să îți cunoști limitele și posibilitățile. Totul în viață are o limită. Mai devreme sau mai târziu vei constata acea limită. Secretul este să o cunoști din timp. Să știi că este acolo și să nu încerci să o neglijezi.

Educația financiară te face să fii special și vei fi apreciat, ca atare, când tot ceea ce deții este, exclusiv, în proprietatea ta sau reușești să îți gestionezi atât, de bine, nevoile, cât și dorințele, astfel încât să fii mulțumit cu tot ceea ce ai, fără a simți nevoia să epatezi doar de dragul unor remarci trecătoare. Cel care are o mașină nouă, la scurt timp, va fi devansat de către altcineva cu o mașină și mai nouă. În industria mașinilor, tocmai pentru a satisface nevoia de ego-ului de a epata, se scot pe piață, la scurt timp, noi modele.

Succes în conștientizarea banilor!

Dacă vrei să ai parte de eficiența administrării și investirii banilor precum o fac oamenii prosperi, alătură-te lor!

Articole Recente

Lasă un Comentariu

Contact Us

Pentru orice fel de informații sau stabilirea unei întâlniri vă rugăm să ne contactați.

Not readable? Change text. captcha txt
0

Start typing and press Enter to search