Despre Bani

//Despre Bani

Despre Bani

”Cu buzunarul plin de bani, ești înțelep, frumos și mai cânți și bine” spune un vechi proverb evreiesc.

Solomon este cel care pune bazele sistemului monetar, bătând monede cât roata carului, găurite la mijloc ce cântăreau până la 5 tone și aveau o dimensiune de până la 3,5 m. Pentru a fi cumpărat un purcel este nevoie de o monedă de jumătate de metru, iar o nevastă cu una de 1,3 m.

Primele monede, apropiate de cele de astăzi, ca aliaj egal aur – argint, apar între anii 640 – 630 î. Hr.

În jurul anilor 900, în China apar banii de hârtie.

Și impozitele au un moment de apariție: Octavian Augustus pune bazele sistemului monetar prin impozitarea tranzacțiilor comerciale, deținerea de terenuri și câștigurile.

În România, Leul devine monedă națională în anul 1867 prin statuarea Legii pentru înființarea sistemului monetar. Denumirea de “leu” provine din secoul al XVII –lea când în statele românești circulau  talerii olandezi, având gravat, pe ei, un leu.

Am vorbit, până acum, despre apariție, evoluție, dar care este scopul banilor?

  1. Existența unei forme accesibile a valorii, în locul trocului
  2. Existența unui mai bun control al economiei

Dar un alt scop al banilor? Un scop de importanță magistrală?

Valorizarea personalității.

 De ce avem nevoie ca să trăim?

De apă și pâine.

Însă de ce există dulciurile și băuturile răcoritoare?

Valorizarea personalității este răspunsul!

Aprecierea, nevoia de a fi important, valorizarea reprezintă simțământul specific ființei umane; un simțământ stringent, diferit de simțământul de foame, de dragoste. Simțământul de foame, de exemplu, nu se mai manifestă o perioadă, după ce a fost satisfăcut și nu vizează mai multe arii, precum se întamplă în cazul valorizării personalității. Valorizarea personalității determină cumpărarea produselor ”de firmă”, distracția în cluburi ”de fițe”, clasificate ca fiind V.I.P., unde produsele sunt mult mai scumpe decât valoarea lor efectivă.

Comercianții valorifică acest simțământ stringent al ființei umane. Și consultanții financiari care acordă credite. Sunt oameni care își fac un credit de nevoi personale, pentru a merge în vacanță o săptămână și plătesc 5 ani (creditul).

Există o parte irațională, o voință independentă de conștiența noastră, însă dispunem și de mecanisme care compensează, echilibrează partea irațională.

Dacă vrei să fii pe val, înoti. Însă, dacă vine valul și nu știi să înoți, vei fi sub val și te îneci.

Pentru a fi pe val, folosești informația.

Vă aștept să fiți pe val, să valorificați, la maximum, informația pe care o primiți.

 

Succes în conștientizarea banilor!

Psihologia banilor

Roxana Bucur

Dacă ți-a plăcut articolul, spune-le și altora! Share Facebook si Linkedin.

By | 2017-05-18T13:16:55+00:00 January 10th, 2017|Financiar|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial