Care este ancora ta?

//Care este ancora ta?

Care este ancora ta?

Ancora, după cum toții știm, este un obiect care ajută bărcile, navele maritime să acosteze și să rămână locului; este un obiect care păstrează locația. Același lucru semnifică ancora în NLP (din engleză: Neuro-linguistic programming); un obiect, de asemenea, stimul, cuvânt, frază, sunet sau amintire care determină un gând, o acțiune în acel loc, respectiv în legătură cu acel obiect. De exemplu, marca de mașină a tatălui poate provoca, atunci când o vezi pe stradă, amintiri plăcute în legătură cu tatăl tău și cu tine în acea mașină. O mașină pe care ai văzut –o la o vedetă bogată, ți –a transmis bogăție. De fiecare dată când vezi acea mașină îți vine în minte mereu bogăția și consideri că numai un om foarte bogat, așa cum este acel om, își permite acea mașină, iar tu, poate, nu vei ajunge să o deții niciodată.

Ancorarea reprezintă un proces continuu. El se manifestă în fiecare zi. Având loc la nivel inconștient (partea irațională, determinată de instincte) acest proces devine unul constant și poate avea un efect pozitiv, util, dar și unul negativ, inutil. Cum poate avea astfel de efecte diametral opuse? Pâi, hai să vedem cum se manifestă ancorarea.

Dacă ai mașina cutare, ai succes, înseamnă că ești văzut mult mai bine decât ceilalți.” Această afirmație reprezintă o ancoră. Ai găsit ancora? Mașina și succesul, respectiv aprecierea. Astfel se realizează o ancoră în programarea neuro-lingivistică. Creierul este programat printr-un comportament: deținerea unei mărci de mașină, că acea persoană deține succesul, de asemenea, pe de altă parte, creierul persoanei care deține acea mașină este programat să se comporte altfel: să transpună o imagine a unui om de succes, demn de apreciat. Deși dacă nu a ajuns la acel nivel, dacă nu are banii necesari, această programare neuro-lingistică a afirmației oferite drept exemplu, îl determină pe respectivul om, să își achiziționeze acea mașină. Cum? Printr-un împrumut.

Persoana în cauză gândește că dacă va deține acea mașină oamenii îl vor considera un om de succes, îi vor oferi mai multă încredere și va ajunge la acel statut de succes. Ei bine, astfel, se realizează o ancoră cu efect inutil, negativ, întrucât omul intră în mirajul succesului și plătește pentru respectiva mașină, mult mai mult decât valoare ei efectivă, căci este achiziționată prin credit, iar bugetul lui intră într-o prăpastie; succesul este doar la nivel de impresie¸ inconștientul ia determinat o acțiune nesănătoasă din punct de vedere financiar, în concluzie, o acțiune inutilă.

Dacă ai cunoștințe financiare, atunci bătrânețea ta va fi una fericită, lipsită de grija zilei de mâine și îți poți ajuta, chiar și nepoții.” Această afirmație, este din nou o ancoră. O ancoră, de data aceasta, utilă, productivă. De ce? Pentru că programezi creierul să absoarbă toată informația financiară, necesară dezvoltării competențelor în acest domeniu. Vei dobândi, ulterior, acele competențe necesare filtrării informațiilor din acest domeniu (întrucât, informațiile financiare pot fi transmise cu un anumit scop, în special de influențarea a acțiunii în privința vânzării creditelor, asigurărilor sau  a tranzacționării pe bursă). Odată dobândită experiența în acest domeniu, vei pune în practică, în privința propriei persoane, a acelor informații de abundență, de prosperitate financiară. Oricine, care este expert în acest domeniu, știe că înainte de a investi sau simpla acțiune de economisire pornește de la planificare care are inclusă stabilirea bugetului, optimizarea lui (dacă este necesar), stabilirea unor obiective și conceperea unei strategii, unei direcții de planificare și, de asemenea, strategii de evaluare a planificării; dacă planificarea duce la rezultatul dorit, respectiv la realizarea obiectivelor stabilite. Criteriul definitoriu pentru a conchide dacă s-a ajuns sau nu la deținerea competenței financiare rezidă în posibilitatea de a conștientiza dacă obiectivele dorite sunt realiste, realizabile din punct de vedere financiar și, implicând aici și, posibilitățile pieței financiare și a economiei, la general. Această ancorare este una validă, utilă, de manieră pozitivă. Programarea este una productivă, care duce la realizarea obiectivului în care s-a realizat ancora.

Ancorarea este procedeul la care fac referire, de cele mai multe ori, reclamele sau vânzătorii, determinând acțiunea de cumpărare, astfel. Ancorarea reprezintă găsirea unui obiect (ancora) care este un clișeu, despre care îți spune, dacă nu știai: ”conducerea acestei mașini, denotă succes; numai oamenii de succes dețin această mașină” și creierul tău este programat astfel, să continue afirmația sa, în același sens: ”dacă voi cumpăra mașina, va arăta că am succes, voi denota credibilitate, voi avea respectul și aprecierea celorlalți, astfel, atrăgând mai mulți parteneri de afaceri sau voi putea să îmi găsesc persoane care vor vrea să investească în ideea mea și vom deveni parteneri de afaceri” și așa mașina este cumpărată, iar banii nu vor sta în calea finalizării tranzacției; creditul de nevoi personale se va aproba imediat: credibilitatea începe să își facă apariția. Este normal ca vânzătorii să îți întărească, de la început, ideea că în calea succesului tău nu va sta nimic, nici măcar faptul că nu ai bani. După cum vezi, deja banca îți acceptă creditul, pentru că vrei să îți achiziționezi acea mașină care denotă credibilitate și apreciere!

Drum lin în conștientizarea acțiunilor de cumpărare! Și succes în conștientizarea banilor!

Dacă ți-a plăcut articolul, spune-le și altora!

By | 2017-10-08T08:59:53+00:00 October 8th, 2017|Financiar|1 Comment

About the Author:

One Comment

  1. Ovidiu January 18, 2018 at 8:26 am - Reply

    Foarte frumos scris, si usor de inteles pentru tot poporul, felicitarile mele sincere.

Leave A Comment

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial