Cuvintele (tale)

//Cuvintele (tale)

Cuvintele (tale)

Cuvintele tale chiar mă lovesc, dar eu sunt tare și nu mă opresc. Tu vrei să mă doară și reușești. Eu știu cine sunt – tu cine ești.” – Nicole Cherry ”Cuvintele tale”

Cuvintele au un impact impresionant (de mare) asupra oamenilor, a acțiunilor lor, a modului de gândire, a emoțiilor. Fiecare cuvânt, pe lângă vibrația pe care o transmite; transmite și energie – motivație, demotivare, iubire sau ură, acțiune sau lipsa acțiunii.

Cuvintele reprezintă codul comunicării. Prin intermediul codului, a cuvintelor, se transmite mesajul care poate fi pro sau contra, motivare sau demotivare. Prin urmare, codul comunicării: cuvintele au puterea de a influența; după cum se afirmă, scopul comunicării este de a influența, iar influența se realizează prin cod, prin cuvinte.

Cuvintele ”tale”, ale oricui din jurul nostru, care ne transmite un mesaj, ne influențează într-un mod sau altul. Cuvintele reclamelor au, de asemenea, un impact asupra noastră; manipularea comportamentului receptorilor. (Manipularea având atât o direcție pozitivă, cât și negativă.) Fiecare cuvânt are importanță asupra noastră – a celor care le folosesc și le folosim, de cele mai multe ori, pentru scopul lor, a acelora care le emit, ci nu asupra propriului scop.

Regăsim în reclame îndemnul la consum; la consumul diverselor produse: de alimentație, de vestimentație, electrocasnice și electronice, chiar, mașini, medicamente și produse financiare. Consumul, așa cum am mai spus, ne strică situația financiară, ne face o gaură, destul de mare (depinde și cât de mare este consumul) în buget. Însă reclama face apel la dorință și cum dorințele sunt multe, și cuvintele sunt foarte bine spuse, ilustrate pe măsură.  Îndemnul reclamelor la consum este imediat îmbrățișat și se pune în aplicare.

Cuvintele din reclame au scopul de a influența comportamentul de consum și creșterea nivelului de consum. Cuvintele reclamelor au importanță asupra comportamentului tău ca și cumpărător. Cuvintele sunt folosite pentru scopul lor: creșterea consumului. De aceea este foarte importantă conștientizarea. Dacă se conștientizează scopul unor cuvinte și se face întocmai, se urmează îndemnul acelora, înseamnă că se merge pe liberul arbitru, ci nu se realizează, în tocmai, manipularea. Acțiunea, în cunoștință de cauză, deși se cunoaște scopul folosirii acelor cuvinte, denotă folosirea liberului arbitru; liber arbitru ce ne-a fost lăsat pentru a ne ghida în alegerile din viața noastră. Cu toate că auzim acele cuvinte, conștientizăm îndemnul la consum și cumpărăm; cumpărăm pentru că așa alegem să facem, ci nu pentru că ne-am lăsat influențați.

Prin urmare, este important să cunoștem toate aspectele vieții. Evident, că este nevoie să cumpărăm, să consumăm, însă important este dacă cumpărăm pentru că așa alegem să o facem sau pentru că ne lăsăm duși de niște cuvinte. De asemenea, cumpărarea unei mărci sau a alteia poate fi declanșată de o preferință; preferință bazată pe criterii de gust, ingrediente sau de apariția într-o reclamă, produsul fiind recomandat de o persoană publică pe care o îndrăgim. Dacă există preferință pentru o anumită marcă pentru că nivelul ingredientelor este acceptat de gustul și organismul propriu, ci nu pentru că vedeta preferată îmi recomandă acel produs – aliment, atunci liberul arbitru funcționează.

Din păcate, liberul arbitru, de cele mai multe ori este învăluit și absorbit de cuvinte frumoase care îndeamnă la consum. Nu degeaba limba română are un proverb care ilustrează scopul cuvintelor: ”Vorba bună, mult aduce”, căci, evident că în reclame, cuvintele au forma lor pozitivă. Nu fac antireclamă concurenței, ci se folosesc cuvinte frumoase, în termeni pozitivi, la superlativ pentru respectivul produs; produsul este în prim – plan și el devine vedeta ce se poate regăsi și în gospodăria ta, dacă îl achiziționezi.

Succes în conștientizarea banilor!

Psihologia banilor

Roxana Bucur

 

  Dacă ți-a plăcut articolul, spune-le și altora!

By | 2017-08-20T19:22:35+00:00 August 20th, 2017|Financiar|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial